Delirious
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexLaatste afbeeldingenZoekenRegistrerenInloggen

 

 Remember when you were young.

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
Jugband Blues

Jugband Blues


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 11-03-12
Leeftijd : 27
Woonplaats : Panem (maar soms ben ik ook op Hogwarts, en soms in Middle Earth)

Wie ben ik?
Naam: Aaricia

Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Remember when you were young.   Remember when you were young. Emptyma 19 maa - 18:21

"Tired of lying in the sunshine staying home to watch the rain.
You are young and life is long and there is time to kill today.
And then one day you find ten years have got behind you.
No one told you when to run, you missed the starting gun.

So you run and you run to catch up with the sun but it's sinking
Racing around to come up behind you again.
The sun is the same in a relative way but you're older,
Shorter of breath and one day closer to death."

(Pink Floyd - Time).


1.1
Vroeger was mijn grootste angst om te eindigen als een verbitterde bejaarde. Zo’n geval dat wel eens met manlief uit eten gaat, maar vervolgens enkel uit het raam blijft staren. Stilte omdat het enige mogelijke gespreksonderwerp – het verleden – te pijnlijk is. Want welke toekomst heb je nog om over te praten als je gepensioneerd en gerimpeld bent? Nee, ik had besloten om van het leven te genieten. Te genieten tot de dood. Ik ben echter oppervlakkig. En ijdel. Het heeft geen zin om dit te ontkennen, want het waren deze twee eigenschappen die ervoor gezorgd hadden dat ik me rond de tijd van mijn eerste rimpels niet ging richten op wat ik al had bereikt, maar wat ik nu moest missen. De aandacht van mannen als ik over straat liep. De jaloerse blikken van ouderen – want ik was nu een van hen. En de tijd verstreek. Mijn haar werd grijzer, mijn rimpels namen toe. Ik werd zelf mijn grootste angst. Een verbitterde bejaarde zonder toekomst, enkel tobbend over het verleden, maar er over praten, dat nooit. Ik wist dat mijn man zijn dagen hetzelfde spendeerde, maar wat had het voor zin om met hem te praten over hoe zeer we lang vervlogen tijden misten? Dus deelde ik mijn verhaal met niemand, en wachtte ik met grote tegenzin om de enige toekomst die me nog restte: de dood. Maar voordat dat moment aan kon breken, kruiste hij mijn pad. Hij. De man die me een tweede kans bood; een kans die ik maar al te graag greep.
Terug naar boven Ga naar beneden
Curiosity

Curiosity


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 17-03-12
Leeftijd : 25

Wie ben ik?
Naam: Margaux

Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Remember when you were young.   Remember when you were young. Emptyma 19 maa - 19:00

Wat aardig voor die man.
Terug naar boven Ga naar beneden
Water

Water


Aantal berichten : 155
Registratiedatum : 17-03-12
Leeftijd : 27

Wie ben ik?
Naam: Michelle

Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Remember when you were young.   Remember when you were young. Emptyma 19 maa - 20:19

JAAAA ik dacht waar blijft ie toch! Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Jugband Blues

Jugband Blues


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 11-03-12
Leeftijd : 27
Woonplaats : Panem (maar soms ben ik ook op Hogwarts, en soms in Middle Earth)

Wie ben ik?
Naam: Aaricia

Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Remember when you were young.   Remember when you were young. Emptyma 19 maa - 20:24

Curiosity schreef:
Wat aardig voor die man.

Ze is nu eenmaal niet aardig XD.
Terug naar boven Ga naar beneden
Curiosity

Curiosity


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 17-03-12
Leeftijd : 25

Wie ben ik?
Naam: Margaux

Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Remember when you were young.   Remember when you were young. Emptyma 19 maa - 20:31

The Madcap Laughs schreef:
Curiosity schreef:
Wat aardig voor die man.

Ze is nu eenmaal niet aardig XD.

Op wie is "ze" gebaseerd? Suspect
Terug naar boven Ga naar beneden
Cannabis

Cannabis


Aantal berichten : 108
Registratiedatum : 11-03-12
Leeftijd : 70

Wie ben ik?
Naam: Evelyn

Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Remember when you were young.   Remember when you were young. Emptyma 19 maa - 20:55

Wow I like this Very Happy

Ik vind de smileys hier echt niet leuk >:C
Terug naar boven Ga naar beneden
Curiosity

Curiosity


Aantal berichten : 164
Registratiedatum : 17-03-12
Leeftijd : 25

Wie ben ik?
Naam: Margaux

Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Remember when you were young.   Remember when you were young. Emptyma 19 maa - 20:56

...Don't expect suspect to be nice! D:
Terug naar boven Ga naar beneden
Jugband Blues

Jugband Blues


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 11-03-12
Leeftijd : 27
Woonplaats : Panem (maar soms ben ik ook op Hogwarts, en soms in Middle Earth)

Wie ben ik?
Naam: Aaricia

Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Remember when you were young.   Remember when you were young. Emptydi 20 maa - 18:14

Curiosity schreef:
The Madcap Laughs schreef:
Curiosity schreef:
Wat aardig voor die man.

Ze is nu eenmaal niet aardig XD.

Op wie is "ze" gebaseerd? :suspect:

Niemand :o Voor zover ik weet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jugband Blues

Jugband Blues


Aantal berichten : 180
Registratiedatum : 11-03-12
Leeftijd : 27
Woonplaats : Panem (maar soms ben ik ook op Hogwarts, en soms in Middle Earth)

Wie ben ik?
Naam: Aaricia

Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Remember when you were young.   Remember when you were young. Emptydi 20 maa - 18:16

1.2
Hij was op een zaterdagmiddag gekomen. Onverwacht, zoals dat wel vaker gebeurt met dingen, mensen of momenten die je leven veranderen. Ik was de krant aan het lezen, en Arch – mijn man, geliefde, lotgenoot – was aan het puzzelen. We waren in stilte verdiept in deze activiteiten, of deden in ieder geval alsof we verdiept waren. Geluiden lieten we aan ons voorbijgaan: het getik van de klok, het geruis van de radio en de wind die de tuindeur af en toe deed klapperen – alles zorgde voor een balans die geen aandacht nodig had. Een balans waar Arch en ik deel van uitmaakten. Hoe saai ik mijn leven ook vond, op dat moment vond ik de stilte aangenaam. En misschien was dat wel de reden dat de deurbel op dat moment een einde maakte aan zowel de stilte als de balans – aangename momenten leken nooit lang te mogen duren. Ik keek op van mijn krant om Arch een “ga-jij-maar”-blik te zenden, maar hij was al opgestaan. Tevreden sloeg ik een pagina van de krant om. Het zag er naar uit dat mijn vele blikken eindelijk hun vruchten af worpen.
Uit het halletje klonken de stemmen van mijn man en de persoon aan de deur – een jongen, zo te horen – duidelijk door, en nieuwsgierig als ik was volgde ik het gesprek.
‘Moet dat nou, zo vroeg op de dag?’ (Mijn man, duidelijk geïrriteerd, waaruit ik kon opmaken dat hij waarschijnlijk met één of andere verkoper te maken had).
‘Meneer, ik weet zeker dat u onze producten op prijs zult stellen.’ (Ja, zeker weten een verkoper: geen enkel ander levend wezen zou met zo’n quasiopgewekte stem praten).
‘Ik betwijfel het,’ probeerde Arch het gesprek af te pakken, en het leek hem bijna gelukt te zijn – totdat ik het kenmerkende “bonk” hoorde wat aangaf dat iemand een voet tussen de dichtgaande deur had gezet. Ik verbaasde me over het lef van de jongen. Ik hoorde mijn man mompelen dat het nu echt te gek werd, maar de jongen gaf niet op. Hij speelde zijn laatste troef – en trof me. Mijn handen begonnen te trillen, en mijn aandacht was niet langer bij het gesprek. Een wirwar van beelden en gedachten stroomde door me heen, want de jongen verkocht een product wat me zeer dierbaar was.
Hij claimde de jeugd te verkopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Remember when you were young. Empty
BerichtOnderwerp: Re: Remember when you were young.   Remember when you were young. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Remember when you were young.
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Delirious :: Verhalen en Rollenspellen :: Verhalen-
Ga naar: